افزایش مسابقات قرآنی برای گسترش فرهنگ قرآنی در جهان ضروری است
نوشته شده توسط : chudae

'مهدی كامبوزیا' روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به برگزاری بیست و نهمین دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم در تهران افزود: هر چه برگزاری مسابقات قرآنی بیشتر و زمینه شكوفایی استعداد و حضور و فعالیت جوانان در این عرصه فراهم شود در گسترش فرهنگ قرآنی در جهان موفق تر خواهیم بود.

وی بیان كرد: به طور قطع برگزاری سالانه یك دوره مسابقات بین المللی قرآن كریم در ایران نیاز كل جهان اسلام به فرهنگ قرآنی را تامین نمی كند و باید در این زمینه تلاش و كوشش بیشتری انجام گیرد.

وی اظهار داشت: بی تردید ترویج فرهنگ قرآنی یكی از مصادیق بارز كارهای نیك است كه این وظیفه بر دوش همه ملل اسلامی است و ایران به عنوان ام القرای جهان اسلام نسبت به سایر كشورهای اسلامی مسوولیت سنگین تری در این زمینه برعهده دارد.

وی گفت: برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن كریم با مركزیت جمهوری اسلامی ایران در راستای فرهنگ‌ سازی در زمینه عمل به فرامین قرآن و نزدیكی هر چه بیشتر قلوب مسلمانان به یكدیگر بسیار حایز اهمیت است.

این قاری برجسته بیان كرد: قرآن تنها محور وحدت در جهان اسلام است لذا ترویج فرهنگ قرآنی می تواند تاثیر زیادی در جهان شمولی دین اسلام، انسجام امت اسلامی و شكست دشمنان داشته باشد.

وی افزود: برگزاری مسابقات بین المللی قرآن كریم طی سه دهه گذشته از انقلاب اسلامی در ایران در گسترش اسلام و فرهنگ قرآنی در بین كشورها تاثیرگذار بوده به طوری كه قاریانی كه در این گونه مسابقات حضور داشته اند مبلغ انقلاب اسلامی ایران شده و بیداری اسلامی را رقم زده اند./3

7307/7437





:: برچسب‌ها: کنسرت , بارسلونا ,
:: بازدید از این مطلب : 312
|
امتیاز مطلب : 4
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 خرداد 1391 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: